Mi-28 - prototyp bitevního vrtulníku pro činnost za dne, dva motory TV3-117VM, bez zbraňového systému. 1982, 3 ks. Mi-28A - motory TV3-117VMA, nový vyrovnávací rotor ve tvaru X, nové palubní vybavení. 1988, 2 ks. Mi-28L - projekt licenční verze Mi-28A se zjednodušenou avionikou a konstrukcí pro licenční výrobu v Iráku, 1989. Mi-28N - první sériová varianta, pro všechny povětrnostní podmínky, motory TV3-117VMA nebo VK-2500. 1996, 90+ ks. Mi-28NE - exportní varianta, motory TV3-117VMA nebo VK-2500P, část se zdvojeným řízením a radarem nad rotorem. 2014, 23+ ks. Mi-28NM- nový kompozitní rotor, nový reduktor a avionika, motory VK-2500-2. 2016, 1 ks. Mi-28UB - ozbrojená cvičná varianta Mi-28N. 2013, 8 ks.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-28-Kod-NATO-Havoc-t946#4959
Verze : 2
...
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(Army-Technology.com)
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-28-Kod-NATO-Havoc-t946#19220
Verze : 0
Reklama
Kanón 2A42 je umiestnený v otočnom strelišti NPPU-28, ktoré umožňuje odmer 110° do každej strany, 13° nahor a 40° nadol. Zásoba munície je 500 nábojov v schránkach po stranách kanóna. Z ďalšej výzbroje okrem spomenutých systémov to môže byť napr. kanónové puzdro UPK-23, raketové bloky B-8 pre neriadené strely ráže 80 mm, pumové kontajnery KMG-U alebo neriadené bomby s hmotnosťou až 500 kg. Mi-28 je vybavený navigačno zameriavacím systémom PrPNK-28 so stabilizovaným elektrooptickým zameriavačom KOPS a laserovým diaľkomerom. Tento systém je umiestnený vo valcovom puzdre pod nosom vrtulníka (výborne ho vidieť na prvom snímku hore). Vo verzii N (tretí snímok zhora)je Mi-28 vybavený systémom IKBO (Integrovanyj kompleks bortovogo oborudovanija) do ktorého patrí okrem elektrooptického zameriavača aj výkonnejší laserový diaľkomer-značkovač, spojený s termovíziou pre uľahčenie pilotáže za zlých poveternostných podmienok, strelecký radar nad rotorom a prilbový zameriavač. Všetky taktické informácie spolu so stavom stroja a pohyblivou mapou terénu sú premietané na tri farebné displeje na prístrojovej doske. Okrem iného má N-ko reduktory VR-29, ktoré okrem sú schopné prenášať väčší výkon (kvôli jednoduchšej zástavbe prípadných výkonnejších motorov) a dokážu pracovať bez olejovej náplne až 20 min. Kabína stroja by mala byť schopná odolávať strelám ráže 7,62 pri kolmom dopade a 20 mm pri šikmom dopade. Konštrukcia podvozku je schopná absorbovať náraz o rýchlosti až 12 m/s. Stroj je schopný operovať 15 dní mimo základňu bez technického zabezpečenia. Hlavný konštruktéri A.N. Ivanov, M.V. Vajnberg (ten sa stal začiatkom 90-tych rokov generálnym konštruktérom).
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-28-Kod-NATO-Havoc-t946#58383
Verze : 0
Peniaze sa našli, prvých 6 ks dostal v apríli ´09 Severokaukazský vojenský okruh. Do konca roku by malo byť dodaných 15 vrtuľníkov.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-28-Kod-NATO-Havoc-t946#313713
Verze : 0
Diskuse
Do roku 2010 má mať ruské letectvo 50 Mi-28N. Teda ak budú peniaze.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-28-Kod-NATO-Havoc-t946#178009
Verze : 0
Reklama
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.